Kvalita vedených údajů o státních nebo státem užívaných budovách je podle Nejvyššího kontrolního úřadu stále nízká. Například celková kancelářská plocha se nerovnala součtu kancelářské plochy využité a nevyužité. Chyběly také některé ekonomické údaje nebo se v různých výstupech vygenerovaných z registru lišily informace o pronajímaných plochách. Údaje byly zkresleny o více než 520 milionů korun. "Takto vedené údaje nemohou pomoci státním organizacím významně snížit náklady na správu a provoz budov," konstatoval Nejvyšší kontrolní úřad. [bomba]
Kvůli nepřesným údajům a špatné správě majetku se v letech 2014 a 2015 podařilo ušetřit pouhých 26 milionů korun místo avizovaných minimálně 500 milionů.
Kritika padla především na Centrální registr administrativních budov. "Jedním z důvodů vzniku CRAB byla snaha zpřístupnit kompletní informace o majetku na jednom místě," vysvětlil úřad. Do roku 2015 CRAB obsahoval údaje zhruba o 3 800 státních nebo státem využívaných budovách z celkových přibližně 40 tisíc státních objektů. "Vytvoření a provoz CRAB vyšlo přitom v letech 2010 až 2016 na více než 550 milionů korun. Jeho roční provoz stojí 70 milionů korun, takže vedení jednoho objektu v registru vycházelo za rok 2016 po přepočtu přibližně na 27 tisíc korun," vyčíslili kontroloři a upozornili tak na nehorázné plýtvání penězi z kapes daňových poplatníků.
Kontrola dále odhalila systémové nedostatky ovlivňující celou oblast správy nemovitého majetku. V současnosti chybí státu jasné cíle, čeho chce při správě a využívání nemovitostí dosáhnout.