Agresivní a nekalé obchodní praktiky se z předváděček v kulturních domech přesouvají na internet a obchody se uzavírají i přes telefon. Na problém upozornila Česká obchodní inspekce. "Z podání spotřebitelů vyplývá, že šmejdi se přesouvají na internet. Rovněž dochází k nárůstu podání stížností na nabídku zboží po telefonu," uvedl mluvčí České obchodní inspekce Jiří Frölich. [bomba]
Přesto, že na předváděcích akcích již nebývá mnoho problémů, stále se nějaké protizákonné praktiky odehrávají. "Za předváděcí akce nabylo v období od začátku července do konce září letošního roku právní moci celkem dvanáct pokut ve výši celkem 3 925 tisíc korun," vyčíslil Frölich. Nejvyšší souhrnná pokuta 1 650 tisíc korun byla uložena společnosti BNM-MEDICAL CZECH SE. Druhou nejvyšší pokutu ve výši 750 tisíc korun dostala společnosti ARROCHAR s.r.o. a třetí ve výši 600 tisíc korun společnost TRI SOLAR s.r.o. Nejčastěji tyto firmy porušily povinnost oznámit konání akce a zákaz přijetí finanční částky za zboží před uplynutím sedmi dnů od uzavření smlouvy. "V těchto případech došlo k převzetí finanční částky za výrobek přímo na předváděcí akci, a to zákon zakazuje," zdůraznil mluvčí.