Dobrá ekonomická situace je hlavním důvodem růstu přímého prodeje výrobků, obvykle kosmetiky a výrobků pro domácnost. Obrat celého českého trhu dosáhl loni 6, 8 miliardy korun a tedy roste rychleji než v Evropě. [bomba]
"Tržby v oblasti přímého prodeje, tedy prostřednictvím prodejců a mimo kamenné obchody, vzrostly v rámci Evropské unie od roku 2012 o více než dvacet procent. Jen v roce 2016 dosáhly 29, 1 miliard eur," vyplývá ze zprávy Asociace osobního prodeje. Průzkum Evropské asociace přímého prodeje navíc ukázal, že za ideální formu výdělku ho považuje stále více mladých, pro které je rozhodujícím faktorem při výběru práce flexibilita a dostatek volného času. "Expanze v odvětví přímého prodeje bude pokračovat i v dalších letech," domnívají se experti.
V rámci Evropské unie je ve firmách zabývajících se osobním prodejem registrováno více než 6, 6 milionů lidí. V celé Evropě jich je pak více než 14, 8 milionů.
V České republice patří k nejprodávanějším produktům určeným pro osobní prodej například Amway, Herbalife či Vorwerk. Prodeji se u nás věnuje více než 288 tisíc lidí. „Ani současný vývoj pracovního trhu spojený s rekordně nízkou mírou nezaměstnanosti nezpůsobil pokles zájmu o distributorskou činnost. Ukazuje se, že benefity, které nabízí práce v segmentu přímého prodeje, jsou pro Čechy stále rozhodující motivací k podnikání,“ sdělila předsedkyně Asociace osobního prodeje Ildiko Dikošová.
Přestože v Česku vzrostl vloni obrat osobního prodeje třikrát více než je celosvětový průměr, mezi pětici největších trhů v Evropě patří Německo, Francie, Anglie, Itálie a Polsko. Hlavními trhy, kde se odehrává 80 procent celosvětového obratu firem přímého prodeje, jsou Spojené státy, Čína a Jižní Korea.