Akční nabídky a slevy mnohdy obchodníci používají pouze jako klamavou reklamu. Česká obchodní inspekce proto stále provádí namátkové kontroly. „Vzhledem k tomu, že obchodníci nabízí zboží za akční ceny celoročně, tak věnujeme této problematice zvýšenou pozornost," potvrdil ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
V období od 1. července do 30. září 2017 provedla inspekce 924 kontrol a porušení právních předpisů zjistila v 374 případech (40,5 %). "U některých obchodních řetězců stále přetrvávají problémy s deklarovanou a účtovanou cenou a proto budeme v těchto kontrolách i nadále pokračovat,“ vysvětlil Bezecný. [bomba]
Nejčastěji dochází k porušení poctivosti prodeje výrobků, kdy například není správné účtování cen a často také prodávající neinformují spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. "Inspektoři v daném období pravomocně uložili 351 pokut v celkové výši 7 712 500 korun," vyčíslil Bezecný. Nejvyšší úhrnná pokuta ve výší 1 milion 700 tisíc korun byla uložena společnosti Tesco. "Dále pak společnosti Kaufland ve výši 790 tisíc korun a Ahold ve výši 750 tisíc korun," vyčíslil.
V rámci kontrolní akce byl vydán zákaz na prodej 2 602 kusů výrobků, které nesplňovaly požadavky zvláštních právních předpisů. Kontrolní akce se uskutečnila na celém území České republiky bez ohledu na formu nabídky a prodeje zboží a poskytování služeb.