Do kampaně za opravdu hodně velké peníze by se mělo zapojit několik známých osobností. Těm dá Czech Turism slušně vydělat. Je to třeba Karel Gott, Jaromír Jágr nebo Martina Sáblíková.
„Do svých rodných krajů tak budou lákat ,ambasadoři´ jako třeba Jaromír Jágr, Martina Sáblíková nebo Karel Gott. Ve spotech budou vystupovat jako sousedé odvedle, kteří vykonávají běžné denní činnosti," uvedli autoři projektu. [bomba]
Kampaň je podle Aleše Pangráce, který v agentuře Czech Tourism program Ambasador zastřešuje, nová v několika aspektech. „Míříme konkrétně na regiony a místa, odkud ti lidé jsou. Snažíme se využít opravdu známé lidi, je to rozdělené, aby byla každá osobnost známá na konkrétním zahraničním trhu. Například nebudeme v Kanadě trápit lidi s Karlem Gottem, ale v Německu, kde je jeho popularita obrovská, dokážeme ten potenciál výrazně využít,” tvrdí.
„V České republice je spousta dalších míst a věcí, například 12 UNESCO památek, na opravdu malém prostoru. To může být cílem vzdálených trhů,” tvdí Pangrác.
„Czech Turism vyhodí přes 20 milionů korun za kampaň, která nebude mít žádný valný efekt, ale proč kraje více nepropagují své ,magnety turismu´? Třeba filmová místa či zajímavé lokality, kde někdo slavný žil, zemřel a podobně...?," ptá se jeden z odborníků ve světovém cestovním ruchu z Čech, který si myslí, že problémem je i úroveň poskytování služeb a někde i ceny.
„Jestliže káva stojí v centru Vídně kolem 2,40 až 3,40 euro a v Praze nebo ve Varech dáte za něj v přepočtu i 120 korun, pak se nedivme. Nebo, že řízek ve Vídni vyjde na 6,90 až 12,90 a u nás není výjimkou ani za 350 korun a rozdíl v kvalitě masa a chuti je evidentní, ať se nikdo nediví," uvedl pro Bleskove.cz člověk pracující v turistické a gastro oblasti.