Původní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok měl být 71 miliard korun, ovšem Ťokovi se podařilo ministra financí Ivana Pilného (ANO) přesvědčit, že stavba a rekonstrukce dálnic je prioritou. Dostane tedy 76 miliard. Státní rozpočet bude vláda schvalovat 25. září.
Dan Ťok v České televize potvrdil, že nejnovější část dálnice D8 na Litoměřicku se řidičům otevře bez omezení 20. září. Zbývá však dodělat část prací na její stabilizaci, v příštím roce během stavební sezony tak bude provoz omezený. Celá dálnice D8 je v provozu od konce loňského roku, uvedený úsek na Litoměřicku ale mohou řidiči zatím projíždět pouze v jednom jízdním pásu.
Do konce letošního roku měly být podle Ťoka otevřeny dva úseky zmodernizované dálnice D1. „Do konce tohoto roku se mají otevřít dva nové úseky, ten jeden se však možná neotevře, protože necháme firmu udělat znovu betony, ty nevycházejí kvalitativně," řekl Ťok. Jde o část stavby u Jihlavy. [bomba]
Práce na rekonstrukci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem jsou nyní zhruba v polovině. Dokončených je sedm úseků, které stát vyšly na čtyři miliardy korun, dalších šest úseků za necelých pět miliard Kč je v současnosti nadále rozestavěných. Celkem se má na D1 opravit 21 úseků, zbylých osm úseků se však bude opravovat až v letech 2018 až 2020, vyplývá z informací Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, z počátku září.
Nejpomalejší je asi budování dálnice D3, která měla být hotova už dávno. I podle odborníků, policistů, ale hlavně řidičů. „Kdyby se za Kalouska a dalších nevyhazovaly peníze na nesmysly a nesmyslně se neškrtalo, mohlo to být hotové. D3 je nejstěženější trasou, je to tranzit na jih Evropy a je to jediný kraj v republice, který nemá fakticky dálniční síť," poznamenal profesionální řidič Marek Drahoš.
Zatímco trasa od Veselí nad Lužnicí, která je již dokončena směrem na České Budějovice, pokračuje v několika etapách, od středočeského Mezna směrem do Prahy není jasné, kdy D3 bude dokončena. „To momentálně nikdo neví...," přiznal i Pavel Eybert, starosta Chýnova předseda Sdružení pro stavbu D3 a R4.
Nejsou vykoupené pozemky a stále není ještě definitivně rozhodnuto, kudy trasa povede. Na vině jsou neustálá odvolávání ekologických organizací. Podle střízlivých odhadů by celá trasa z Českých Budějovic až do Prahy mohla být dokončena v roce 2028 až 2030.