Řetězec se hájí tím, že nechtěl prý nikoho urazit. Za pofidérním nápadem stojí mezinárodní tým a součástí obchodní politiky firmy je zachování náboženské politické neutrality. A pravoslavné kříže na kostele umazal Lidl na fotkách, které použil v propagačních materiálech i na obalech jogurtů, oliv či sýrů feta.
„Design obalu nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality,” uvedla Kateřina Jašková z oddělení firemní komunikace Lidlu.
Tenhle totální marketingový úlet spustil vlnu negativních reakcí na oficiální facebookové stránce společnosti. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají výrobky z Řecka, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ cituje belgická televize RTL jednoho ze zákazníků. [bomba]
Podobně se k rozhodnutí řetězce postavili čeští klienti, na Facebooku výrazně převažují nesouhlasné komentáře. „Nesouhlasím a je mi odporné retušování křížů na kostelech v rámci vaší kampaně. Budu minimalizovat jakékoli útraty v řetězci,“ uvedl další diskutér.
Někteří Češi v souvislosti s kontroverzním krokem Lidlu připomínají událost z ledna tohoto roku, kdy se na letáku v řetězci Lidl objevil model černé pleti a obchodní řetězec čelil na sociálních sítích nenávistným útokům. „Jak mně byl černoch na vašich letácích absolutně jedno, tak to, co jste předvedli s řeckými kostely, je absolutně nepřípustné,“ dodal další zákazník.
„Asi zešíleli. Umazávat kříže z památek, to je moc. Vážně někomu v marketingových odděleních hrabe. Ti lidi jsou opravdu jen stroje a nepřemýšlí hlavou,” dodal další člověk v komentářích na sociálních sítích.