Odborníci nedoporučili kvůli pohybu svahu v polovině loňského prosince těsně před otevřením dokončeného úseku přes České středohoří využívat celou estakádu. Od té doby je v zhruba dvoukilometrovém úseku svedena doprava do jednoho dálničního pruhu.
Nyní ani ŘSD neví, kdy bude úsek zprovozněn. „Pokud jde o zajištění stavby a výhledového otevření dálnice na plnou šíři, jsem optimista,“ řekl Právu neurčitě mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Na zprovoznění všech čtyř pruhů není podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) žádný zvláštní tlak. „Nemusíme to uspěchat. Vyčkáme, až skončí všechny sanační práce, poté se bude svah nějaký čas sledovat a až pak experti znovu zváží, kdy dálnici u Prackovic v plném profilu otevřít,” uvedl ministr. [bomba]
Přitom řada odborníků v minulosti namítala, že vést dálnici tímto úsekem bude problém a že se svah bude stále sesouvat. To však ŘSD odmítá. Podle Ťoka se nemá nic uspěchat, ale kritici namítají, že je to snad nejdéle budovaný a stále uzavřený úsek v Evropě.
K zásadnímu rozhodnutí se odhodlají na základě vyhodnocení výsledků dat naměřených více jak stovkou sond, které byly v geologicky nestabilním území kolem dálnice rozmístěny a které nepřetržitě hlídají pohyb terénu. Výstupy z monitoringu jsou každou hodinu.