Podle informací serveru Lidovky.cz se jedná o sankci za rok 2016 a za letošek lze prý očekávat další peněžní trest. Problémem jsou podle něj zpoždění a kvalita dodávek repasovaných vagonů pro trasu Praha – Berlín – Hamburk.
Mluvčí ČD Radka Pistoriusová uvedla, že Deutsche Bahn uplatnila smluvní pokutu „z důvodu nedodržení řazení a kvality, což bylo způsobeno poruchovostí modernizovaných vozidel a jejich pozdními dodávkami. „Výše sankce vychází ze smlouvy a je předmětem obchodního vztahu mezi námi a DB,“ řekla mluvčí. [bomba]
České dráhy budou podle ní celou částku uplatňovat u opravce. Pars nova – Škoda Transportation – ČD. Pars nova je od roku 2008 součástí skupiny Škoda Transportation. Zaměřuje se mimo jiné na modernizace motorových vozů a jednotek, elektrických lokomotiv, osobních vozů a tramvají. Nabízí i jejich opravy.
České dráhy přitom se Škodou Transportation před časem prohrály miliardovou arbitráž. Plzeňská strojírna žádala doplatek za elektrické lokomotivy, které od ní dráhy nakoupily, dopravce to odmítal a požadoval pokutu za pozdní dodávku.
České dráhy musely podle rozhodčího soudu doplatit Škodě 1,2 miliardy korun. Dráhy poté chtěly, aby okolnosti arbitráže prošetřila policie, ta ale případ již odložila. Podle ní nešlo o podezření z trestného činu.