Důvodem jsou prý vyšší náklady potřebné na zpracování velkého množství pneumatik v relativně krátkém čase. Doposud byla sazba za jejich přepravu asi 50 korun, teď je to 75 až 100 korun. Tím pádem opět běžným zákazníkům i podnikatelům přidělala starosti.
„Česká pošta to dělá mnoho let a najednou zjistila, že s tím má vyšší náklady? Proboha, co si ještě tenhle podivný státní podnik, který se chová hůř než ten nejtvrdší podnikatel, dovolí? Vždyť je to ostuda této země. My zdražíme asi jen o minimum, ale samozřejmě, že jistý zásah do peněženek klientů to je,” řekl Bleskove.cz jeden z majitelů e-shopů s pneumatikami. [bomba]
Po zdražení podle Schwangmaiera zřejmě začne část prodejců objednávat přepravu u konkurenčních doručovatelských firem. „Možná o to poště jde, nebo chce docílit toho, že za pár let bude její služby využívat málokdo, jen pokud to bude nezbytně nutné,” míní další z prodejců autopotřeb a pneumatik.
Zdražení přepravy může být příčinou i zdražení služeb pneuservisů. Většina z nich je zvyklá na dodávky v reálném čase, což jim umožňuje držet menší zásoby. Nyní po zdražení budou zvažovat i jiné přepravce než jen Českou poštu.