Dva jasné příklady jsou jednoduché! Například dopolední spoje na trase České Budějovice - Praha: v neděli či o svátcích dopoledne, kdy jezdí třetina lidí oproti běžnému provozu, nasadí “odborníci” z Českých drah několik desítek dlouhý vlak o šesti, sedmi, osmi nebo devíti vagónech.
Odpoledne, když z jednoho či z druhého směru jezdí tisíce studentů a dalších lidí z víkendů, je tato státní a velmi obtížně kontrolovatelná společnost schopna poslat na trať soupravu o čtyřech, potažmo pěti vagónech. Z toho však jeden je takzvaně “první třída” a druhý jen z poloviny osobní, z další části nákladní. [bomba]
„Nevěřila jsem už asi čtyřikrát vlastní očím. Spoj v půl čtvrté odpoledne, kdy už začíná jezdit hodně lidí má, vagónů jako pomalu kdekterá lokálka. Takže cestující jsou narvaní ve dvou a půl vagónech. Čtvrtý či pátý, který je ,první třídou´ je prázdný. Tohle musí vymýšlet hlava skopová,” rozčilovala se Markéta Plánková, která jela z Prahy na České Budějovice s manželem a dětmi, protože nebylo nikde místo, usadila se do 1. třídy a odmítla zaplatit příplatek.
Proč by ale taky měla, když 1. třída = vlak pod standardem kvality dnešních rychlíků. “Paradoxní je, a opět bohužel u Českých drah asi běžné, že cestující si za 2. třídu, kde jezdí už vagóny klimatizované (ve většině spojů) a s elketrickou zásuvkou, zaplatí běžné jízdné. Ale pokud chce do 1. třídy, kde není nic a často jde o staré vagóny, připlatí 70 až 110 korun. No tohle by mě čert vzal. Je vidět, že na vedení ČD pracuje řada odborníků, ale část z nich jsou idioti. Naprostí, bohapustí idioti, kteří nikdy vlakem nejeli a asi ani neví, co po kolejích jezdí,” rozčílila se další cestující paní Zuzana, která jezdí vlakem nejméně třikrát týdně.
Znamená to jediné - České drahy v době, kdy jezdí málo lidí, jsou schopny nasadit soupravu, kde z jednoho konce na druhý pomalu ani nedohlédnete. Když ale jezdí mraky cestujících, tak se tito musejí spokojit se třemi a půl vagónem.
A kdo chce první třídu, musí si značně připlatit, ale je na tom o 200 procent hůře než ten, kdo si zaplatí běžnou jízdenku 2. třídy a má v nejméně polovině spojích klimatizované, zmodernizované vagóny s elektrickou přípojkou, krásnými toaletami a dokonce s občerstvením za poplatek. Což je ale i podle některých právníků "diskriminační" jednání, protože cestující za menší konfort platí víc, než za standard!
„Jezdím hodně i do zahraničí a tohle jsem neviděl ani v Rusku, ani v Polsku, ani na Slovensku či v Maďarsku. Je vidět, že tady jsou České dráhy pořád ještě v ,pubertě´, kde někdo nepochopil, že mít moc a rozhodovat nestačí. Důležité je mít mozek a používat ho,” poznamenal muž středního věku.
Na Českých drahách vzkázali, že se na problematiku cestování, řazení vlaků a hlavně vagónů podívají. A prý každý podnět cestujících berou velmi vážně a jsou za něj vděční.