Pokud si řetězec přál megareklamu zdarma, pak se to marketingovému oddělení opravdu povedlo. Proto naše redakce záměrně název společnosti neuvádí. "Češi jsou vážně banda idiotů. Jak vůbec někoho napadne řešit, zda je na letáku bílý, černý, nebo žlutý model. Tohle by se v mnohých zemích nestalo ani omylem," řekla Maria Straube, Češka žijící v Rakousku.
Rozruch vyvolal model tmavé pleti na akčním letáku obchodního řetězce. Mnozí Češi zřejmě nepochopili, že fotky využívají i další pobočky společnosti, například v Německu, Rakousku i v dalších zemích. Zde se nikdo nejspíš nad černým modelem nepozastavuje. U nás ale ano. A některé názory jsou tupě rasistické. Na druhé straně jsou ale některé názory až moc rázné a ze všeho se stala obří kauza, jako by končil svět. [bomba]
Pravdou ale zůstává, že mnozí občané se chovají jako primitivové. ”Štvete hodně lidí, kteří ty darmožrouty a parazity nemůžou ani cítit a bojí se jich. Odstraňte ty multikulti p**oviny! Zatím ještě platí, že jsme tady doma!!!" napsala na Facebook například Miroslava Kapalová.
Nebyla sama! “Nemyslíte, že jste trochu přestřelili? Od letáku v České republice čekám typicky české modely a ne multikulturní dovoz,” podotkl Vítězslav Novák.
A desítky až stovky dalších reakcí následovaly. Přidali se i někteří politici. U některých je otázkou, co si myslet o jejich inteligenci a sociální inteligenci. “Rozhodl jsem se, že si nové sportovní oblečení koupím v LIDLu. Normálně letákové akce nesleduji, ale tentokrát mě reklama docela zaujala,” napsal poslanec a ministr Jan Chvojka. [bomba]
Pavel Telička zase dokázal, že tento řetězec je pro něj asi dost pod úroveň. “Nikdy jsem tam nenakupoval, ale po reklamě s černošským modelem a tragických reakcích asi začnu. Diky.”
Dominik Feri to zase chtěl vzít trochu odlehčeně. Zda se mu to povedlo, nebo spíš ještě přilil olej do ohně, posuďte sami. “Problém není černoch. Ale to, že není v akci…,” napsal.
Asi nejvýstižněji to napsal poslanec ČSSD Jeroným Tejc, který zhodnotil situaci. “Síla sociální sítě je, když jedna nesnášenlivá ženská napíše ubohou hloupost na FB a řeší to polovina politické a mediální scény.”
Někteří vzali ale kauzu s nadsázkou a opět se projevila i lidová tvořivost. Stačí si prohlédnout naši fotogalerii.