Tisíce reklamací ročně, nespolehlivé služby, problémy, potíže i uvnitř společnosti, zoufalí zaměstnanci, arogance moci z vedení podniku. To vše provází Českou poštu. A jak ministerstvo vnitra, pod které resortně spadá, tak i sám premiér Bohuslav Sobotka mlčí a nic nedělají.
“Jak může Sobotka nebo Chovanec nechat, aby si management takového gigantu dělal co chtěl s tak šílenými službami, chováním. Jeden prů**r za druhým a pořád se nic neděje. Je v té vládě alespoň někdo svéprávný?," ptá se bývalá zaměstnankyně pošty paní Jana, která dobře ví, jak to uvnitř společnosti chodí. A i ji šokovala zpráva o dalším zdražení služeb.
Od ledna plánuje ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí navýšit o pět korun, balíky o 20. Vyplývá to z ceníku webu ČP. “Důvodem zdražení je nutnost pokrýt náklady na tyto služby,” uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík. [bomba]
Zvláštní je, že jiné konkurenční společnosti zdražovat nemusejí, a to za sebou nemají dotace, stát a zcela chaotický přehled výdajů. “Kdo například předložil veřejně účty, za co a kolik management ČP vydá ročně stamiliony? Kolik jsou jejich platy a odměny? Kdyby to někdo udělal, veřejnost by se asi divila,” podotkla bývalá pracovnice z okolí managementu.
Poslání obyčejného dopisu do 50 gramů po Evropě vyjde nově na 32 korun namísto 27 Kč, mimo Evropu pak na 37 Kč místo dosavadních 32 korun. Doručení kilogramového balíku bude stát 285 Kč a dvoukilového 300 korun.
“Ceny služeb musejí být stanoveny tak, aby byly pokryty efektivně a účelně vynaložené náklady, generoval se přiměřený zisk a byla zajištěna návratnost investic v přiměřeném časovém období,“ uvedl Vitík.
Vedení ČP oponuje, že ceny mezinárodních listovních služeb se i po cenové úpravě řadí mezi nejnižší v Evropě. Už ale mluvčí nedoplnil, že taky k nejhorším. A že patříme k zemi s nejnižšími příjmy v EU.
Přitom pošta musí ročně řešit na 16 000 reklamací a dalších stížností. Nicméně ani tak se nic nemění a ministerstvo ani vláda s tím nic nedělá. Jen nechává management, aby si dělal, co ho napadne.