Pražský dopravní podnik nasadil v pondělí do zkušebního provozu tříčlánkový autobus Van Hool AGG300, který měl na lince 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla jezdit čtyři měsíce. Vozidlo, do kterého se vejde na 200 lidí, ale jezdilo jen několik hodin a muselo do opravy.
“Závadu na vzduchotechnice jsme ihned řešili a vůz byl opraven. Ve středu odpoledne byl však opět nasazen do zkušebního provozu,” řekla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. [bomba]
Autobus není ale úplně nový. Vyroben byl před sedmi lety a než dorazil do Prahy, tak mu byl vyměněn celý motor.
Česko má také první unikátní trolejbus. Ten nepotřebuje v případě výpadu elektřiny náhradní zdroj zvenčí. Funguje totiž až 22 kilometrů na baterii. “Stojí 16 milionů korun a letos by měl být pořízen ještě jeden. V následujících letech by jich pak ulicemi Českých Budějovic mělo jezdit až 30,” uvedla mluvčí magistrátu Jitka Welzlová.
Jihočeská metropole je tak prvním městem v republice, kde tento nízkopodlažní a k tomu klimatizovaný trolejbus jezdí.