Nyní se totiž blíží k závěru dohoda s Evropskou komisí, která původní návrh Berlína kritizovala. Návrh počítal s tím, že majitelé aut registrovaných v Německu budou od platby za dálniční známku de facto osvobozeni, protože se jim o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel. Řidiči z ostatních zemí Evropské unie by tím ale byli podle EK diskriminováni. Komise kvůli tomu koncem září Berlín zažalovala u evropského soudu.
Od té doby se však i díky přímým rozhovorům šéfa EK Jeana-Claudea Junckera a německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta podařilo najít cestu ke kompromisu. Ten by měl spočívat v tom, že Berlín nebude za mýtné kompenzovat všechny německé řidiče, ale především ty, kteří jezdí ekologicky šetrnými auty. Kompenzace tak už nebude přímo vázaná na platbu za dálniční známku, čímž z hlediska Evropské komise odpadne hlavní problém. [bomba]
Druhý krok ke kompromisu učinil Berlín tím, že souhlasil se snížením cen za krátkodobé dálniční známky. EK předtím kritizovala skutečnost, že plánované ceny za krátkodobé dálniční známky - tedy na dobu kratší než rok - jsou v některých případech nepřiměřeně vysoké.
Konečná dohoda mezi EK a Berlínem by mohla být uzavřena ještě v listopadu. Německo poté bude muset upravit již dříve přijatý zákon.
Spolková republika je poslední velkou evropskou zemí, která dosud nezpoplatnila své dálnice pro osobní auta. Mýtné v navržené podobě však odmítali němečtí sousedé včetně Česka, Rakouska nebo Nizozemska.