Původní lokomotivy vznikly rekonstrukcí vozidel původně vyráběných v 70. letech předchozího století. Nyní je čas je modernizovat.
"Tyto lokomotivy jsou na hranici životnosti a vyžádaly by si rozsáhlejší opravy a modernizaci. Cílem nákupu nových lokomotiv je snížit provozní náklady na posun ve významných lokalitách, kde se řada 714 využívá, lehčí a úspornější lokomotivou," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Podle některých názorů by ale bylo lepší, kdyby České dráhy raději investovaly do většího rozvoje běžných lokomotiv a vagónů, a třeba konečně na všech stěžejních trasách zavedly do vlaků wi-fi signál či vůbec zlepšily signál pro mobilní telefony. Ten je totiž obzvlášť v nových či modernizovaných “elektronických“ vagónech někdy doslova mizerný. [bomba]
Nově pořizované posunovací mašiny budou sloužit k posunu na nádražích, ale s novými lokomotivami se budou moci cestující setkat také na méně vytížených tratích. Dopravce je totiž hodlá používat i pro tažení vlakových souprav na tratích, kde nebude vadit jejich nízká rychlost. Ta má být do maximálních 60 kilometrů v hodině.
Vítěz soutěže by měl lokomotivy dodat do 20 měsíců od podpisu smlouvy. „Po pořízení těchto lokomotiv nebude dopravce potřebovat na stejnou práci najímat lokomotivy jiných společností," uvedl Šťáhlavský s tím, že České dráhy proto zruší soutěž na desetiletý pronájem posunovacích lokomotiv.