Třeba omezení rychlosti na nástupištích, automatická brzda a senzory, které by vlak při překročení rychlosti automaticky zpomalily či zastavily. To vše prostě chybělo. A podobných nádraží, kdy vlak neprojíždí, ale končí v něm a nástupiště jsou součástí haly, je spousta. I v Evropě. A třeba v Praze. I zde se podobná nehoda před časem stala, ale nebyla tak tragická.
Při nehodě byl také vážně poškozen celý terminál. Poté, co souprava vyvrátila jeden z nosných sloupů, zřítila se část střechy do kolejiště. Z bezpečnostních důvodů byl evakuován celý terminál. [bomba]
Mluvčí společnosti New Jersey Transit Jim Smith potvrdil, že došlo k nehodě, ale neměl k dispozici žádné detaily. Firma uvedla na Twitteru, že kvůli nehodě je stanice uzavřena a že cestující přepraví soukromé autobusy.
Nakonec se společnost vyjádřila, že nešlo o úmyslný čin, zřejmě o selhání lidského faktoru. Zda se strojvůdci udělalo špatně či podcenil situaci a nevěnoval se řízení, musí rozluštit vyšetřování. Jisté však je, že kdyby fungovaly a byly nainstalovány moderní bezpečnostní prvky, tak by se toto stát nemuselo.
„Bohužel nádraží tohoto typu podobná opatření nemají. Vlak může kdykoli nedobrzdit a pak se souprava řítí nekontrolovatelně napříč nádražími,“ potvrdil jeden z železničních techniků.