Nová svodidla mají vydržet i náraz 16tunového nákladního auta, což v mnohém může zachránit i život jiným účastníkům silničního provozu.
„Svodidla měníme především z důvodu vyšší zádržnosti,“ uvedl po ČRO mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl a dodal, že některá svodidla ale musí být vyměněna, protože končí jejich životnost, která je maximálně 25 let. [bomba]
Svodidla se mění po celé republice. „Pracujeme na D2, D4, D6, D7 a zároveň pracujeme na dálnicích 11, 5 a 8,“ říká Rýdl.
Jenže nastává problém. Tam, kde byla měněna nedávno, se jejich výměna zatím konat nebude, což je maličko kontraproduktivní. „V případě najetí vozidla na toto svodidlo, to vozidlo je vymrštěno do vzduchu nebo zvednuto. Dnešní svodidla už fungují trochu jinak, jsou zdaleka bezpečnější a dokáží rozložit ten náraz do větší plochy,“ vysvětluje Robert Vacek z Ústředního automotoklubu.
Nová svodidla, která ŘSD přijdou asi na čtyři tisíce korun za metr, by měla odolat i nárazu kamionu. Rychlost výměny svodidel je různá. Závisí mimo jiné na počtu dělníků, stroji a dalších. Průměrně se jich za směnu podaří instalovat 200 až 300 metrů.