Časy, kdy se firmy alespoň navenek snažily vystupovat apoliticky, jsou zřejmě dávno pryč. Dnes se aktivně účastní politického zápasu. Všechny chtějí prodávat a jsou ochotny riskovat i ztrátu klientely.
[bomba]
Firmy zasahují do politického dění dvěma základními způsoby. Jednak usměrňují svou reklamu a platí za ni spřáteleným médiím a pak stále více používají i podprahový obsah ve své reklamě na prosazení určitých názorů.
Obchodní řetězec s nábytkem IKEA v jedné své reklamě propaguje kuchyňské výrobky. Ve scéně, která se odehrává v kuchyni IKEA, tradičně evropsky vypadající žena podlehne vášnivému muži muslimského vzezření. Podprahový vzkaz, že něco takového je normální a zcela v pořádku, však tentokrát trčí z reklamy možná trochu víc, než bylo zadavatelem chtěné.