Chybí totiž stále zákazové značky a úředníci, kteří měli na starosti jejich realizaci, měli údajně dovolenou a nestihli včas vše zařídit. Praha chtěla problém vyřešit instalací dočasného dopravního značení v průběhu září. Městské části to ale podle ní odmítly.
Zástupci Prahy 1 naopak tvrdí, že za zpoždění mohou magistrátní úředníci. Příprava a instalace stálého značení každopádně zabere několik měsíců. Praha 1 po jednání s magistrátem říká, že zákaz segwayů by mohl být vymahatelný na konci listopadu. Podle místostarosty Richarda Bureše (ODS) a radního Ivana Solila (ČSSD) mohou za zpoždění úředníci magistrátu.
„Liknavostí asi úředníků hlavního města, kteří nevyužili možnosti, které jim dává zákon a vyhlášky, došlo k tomu, že segwaye jezdí stále,“ uvedl pro ČT Solil.
Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) s tím ale nesouhlasí. „Nechápu, proč městské části, zejména pak Praha 1, nespolupracují. Je přece v našem společném zájmu, abychom dostali segwaye z ulic co nejdříve. Dočasné dopravní značení by to umožnilo alespoň v nejpostiženějších lokalitách. Praha 1 to ale bohužel odmítla s tím, že chce počkat na stálé značení,“ tvrdí. [bomba]
Magistrát podle něj městským částem nabídl instalaci na mostech mezi Prahou 1 a Prahou 7 a na Královské cestě. Praha 7 sice byla ochotna na dočasné řešení přistoupit, podmiňovala to ale souhlasem Prahy 1. Ta ale dočasné značení odmítla. Zákaz by podle ní nebyl tak dobře vymahatelný jako při stálém značení.
Zákaz segwayů platí na rozsáhlém území. Podle Prahy tak zabere příprava a instalace stálých značek několik měsíců. Bez nich ale nelze zákaz vjezdu segwayů vymáhat. Lidé se jím řídit nemusí a také to nedělají. Nic nezmůže prý ani policie. Podle nařízení by přitom měli ti, kdo na vozítku v zakázané oblasti jedou, dostat až dvoutisícovou pokutu.
Přitom například v Českých Budějovicích je zakázáno parkovat po obvodu náměstí, podél domů, vyjma jedné strany lokality. Značka je pouze u vjezdů do centra, jinde ne. A policie přitom pokuty uděluje. „Možná, že by to šlo řešit podobně. Ale kdyby někdo chtěl, už by to bylo vyřešené. Ovšem ,někomu´ se asi nechce… ,“ konstatoval jeden ze zastupitelů města.
Jde tedy o to, že existuje nařízení, které je doslova na baterky a slouží jen jako výsměch do očí vedení města od provozovatelů vozítek.