„Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Dohromady dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na nyní zahajovanou stavbu úseku D3 0310/I Úsilné-Hodějovice v délce 7,2 km a na úsek D3 0310/II Hodějovice-Třebonín, jehož stavba byla zahájena 29. března. Součástí stavby úseku Úsilné – Hodějovice bude i vybudování tunelu dlouhého téměř 1 kilometr. Oba úseky obchvatu budou dokončeny současně.
Na dálnici D3 se dále staví úsek D3 0309/I Bošilec-Ševětín, který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný už letos v červenci, a úsek dlouhý 10,7 kilometru D3 0309/II Ševětín-Borek. Dálnice D3 je nyní nejrozestavěnější dálnicí u nás, najednou se bude stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice.
Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.
Společně s úsekem Úsilné – Hodějovice je aktuálně rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů modernizace D1 a 63 kilometrů silnic I. třídy.