Obě stavby již plně slouží veřejnosti, jednalo se formální dovršení náročného schvalovacího procesu.
O zprovoznění trati v úseku Rokycany – Plzeň informovalo Ministerstvo dopravy již v prosinci 2018. Cesta vlakem z Prahy do Plzně se díky tomuto železničnímu projektu, jehož součástí je nový nejdelší tunel v České republice, zkrátila na 1 hodinu 14 minut.
„Plzeň patří k centrům, které mají být dostupné z Prahy po železnici do jedné hodiny, a k tomu se postupně dostáváme. Dalším cílem je zlepšit spojení s Německem, a to díky plánovanému zvýšení rychlosti mezi Prahou a Mnichovem. Realizaci toto záměru umožní nedávné rozhodnutí spolkového ministra dopravy o povýšení projektu elektrizace a modernizace německé části spojení do nejvyšší priority ve Spolkovém plánu dopravních cest,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Druhým podpořeným projektem je obchvat Třince. Jedenáct kilometrů dlouhý úsek Nebory – Oldřichovice – Bystřice je součástí silnice I/11 a výrazně ulevil obyvatelům města Třinec a obce Vendryně. Obchvat je zároveň významnou trasou propojující Českou republiku se Slovenskem a Polskem.
Dopravní infrastruktura v České republice je budována a modernizována významnou měrou za podpory fondů EU. V průběhu posledních jedenácti let bylo prostřednictvím Operačního programu Doprava podpořeno více než 530 projektů, přičemž celkový příspěvek EU od roku 2004 přesahuje 180 miliard korun.