Představitelé malého rakovnického pivovaru se zřejmě moc v otázkách reklamy neorientují. Jinak by totiž věděli, že navzdory velmi vnadné krásce, která její pivní reklamě vévodí, nemají jejich billboardy a plakáty žádnou velkou cenu. Jednou ze základních marketingových pouček je totiž ta, že lidé si sice nahoty rádi všimnou, ale nezapamatují si inzerovaný produkt. Vzbuzení zájmu přes erotický prvek totiž zásadně odvádí pozornost od samotného produktu.
Podle Hospodářské komory pro Prahu 1 je také zarážející, že město pro tento kontroverzní typ reklamy poskytuje své plochy. Radnice by v tomto ohledu měla postupovat podobně jako v případě hazardu. Ten také není zakázaný, ale město jasně dává najevo, že na jeho území tuto činnost podporovat nehodlá.
„Ta reklama jako by říkala, přijeďte do Prahy, je tu levné pivo a sexuchtivé holky. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se Praha ukázala jako kulturní centrum a zbavila se nálepky, že jde o skvělé město pro alkoholovou a sexuální turistiku. A i když to možná výrobce piva nemyslel zle, je zcela zjevné, že reklama takovéto myšlenky v cizincích nepochybně vzbuzuje,“ podotkl místopředseda Hospodářské komory pro Prahu 1 Filip Dvořák.
Už v loňském roce museli reklamu na pivo Pražačka umístěnou na pražském letišti řešit členové nezávislé Arbitrážní komise RPR. Na pro mnoho lidí nevkusnou reklamu si stěžovali zahraniční turisté. U arbitrážní komise sice nakonec neuspěli, protože podle ní ještě reklama hranice slušnosti nepřekročila. Nicméně komise zadavatele reklamy upozornila na zvyšující se tlaky na přísnější regulaci reklamy na alkoholické nápoje. „Použití motivu, který se tak často stává terčem stížností, je cestou, která proces těsnější regulace může jenom urychlit,“ uvedla Arbitrážní komise RPR.