Až tři čtvrtiny Čechů využívají on-line objednávky, aby se vyhnuli čekání. V průzkumu se totiž ukázalo, že až 57,3 procenta lidí považuje čekání u lékaře za nejvíce ztrátový čas. Předčilo to čekání ve frontách v obchodech, které hodnotí jako ztrátu času 56,4 procenta lidí, nebo na poštách, kde si čekání protiví až 50,5 procenta lidí. Čekání na úřadech je ztrátové pro 46,5 procenta lidí a dopravní zácpy vadí 45,1 procenta lidí. Paradoxně přitom u lékaře mohou lidé číst knihy nebo si hrát na telefonu, což se při čekání v dopravní zácpě nedoporučuje. "V autě je možné krátit si čekání v koloně poslechem audio knih, v čekárně se můžeme zabavit časopisy a ve frontě na úřadech či u pokladny můžeme posilovat pánevní svalstvo. Vždy se dá čas nějak využít. Bohužel ho lidé spíše tráví rozčilováním, protože nezvládají pár minut nečinnosti," vysvětlil psycholog Martin Bledý. [bomba]
U lékařů navíc může dojít k dlouhému čekání z důvodů, které lékař nemůže ovlivnit. Například když přijde velmi nemocný pacient, kterému se musí lékař dlouho věnovat, což se stává zejména u zubařů. Všeobecně se ale doporučuje se k lékařům i na úřady objednávat. Ať už telefonicky, nebo on-line.