Firmy se zřejmě začaly předhánět, která bude k muslimům vstřícnější. Jak jinak si vysvětlit reklamu švédského řetězce IKEA, ve které žena podlehne vášnivému muslimovi.
Časy, kdy se firmy alespoň navenek snažily vystupovat apoliticky, jsou zřejmě dávno pryč. Dnes se aktivně účastní politického zápasu. Všechny chtějí prodávat a jsou ochotné riskovat i ztrátu klientely.
Firmy zasahují do politického dění dvěma základními způsoby. Jednak usměrňují svou reklamu a platí za ni spřáteleným médiím a pak stále více používají i podprahový obsah ve své reklamě na prosazení určitých názorů.
Obchodní řetězec s nábytkem IKEA v jedné své reklamě propaguje kuchyňské výrobky. Ve scéně, která se odehrává v kuchyni IKEA, tradičně evropsky vypadající žena podlehne vášnivému muži muslimského vzezření. Podprahový vzkaz, že něco takového je normální a zcela v pořádku, však tentokrát trčí z reklamy možná trochu víc, než bylo zadavatelem chtěné.