Nakoupit rohlíky, máslo, sýr nebo třeba maso či čerstvé ryby přes internet není v Česku žádnou novinkou.
Donáška potravin domů přitom funguje ve více městech ČR již roky. Nakoupit potraviny přes internet a nechat si je dovézt pomalu až do chladničky je v zemích Západní Evropy poměrně běžné. V Čechách si na tento způsob nakupování jen zvykáme. [bomba]
Stačí si sednout k počítači a naklikat, co si přejete koupit. Ve vámi zvolený čas dorazí kurýr a odnese vám nákup až ke dveřím. Při větším nákupu dokonce ušetříte i na dopravě, protože některé firmy nabízejí za určitých podmínek dovoz zdarma. V případě že vlastníte chytrý telefon nebo tablet, můžete si nákup objednat i třeba při cestě z práce pomocí aplikace.
Nákup potravin přes internet se stává zajímavým byznysem. Pohodlné nakupování jídla bez hledání v regálech, front u pokladen a tahání se s taškami domů si oblíbilo už mnoho Čechů. Během loňského roku Češi utratili za nákup potravin před internet dvě miliardy korun. Oproti jiným evropským státům zatím pokulháváme, ale odborníci čekají v letošním roce až dvojnásobný nárůst. Zatímco v Evropě si potraviny přes internet pravidelně objednává už deset lidí ze sta, v Česku zatím jen dva.
Nejvíce lidé objednávají trvanlivé potraviny jako cukr, mléko, balené vody, džusy, obecně vzato dobře známé věci, které znají z obchodů. Velkou část nákupů tvoří také ovoce, zelenina, produkty pro děti, drogerie a v poslední době tolik oblíbené farmářské produkty.
V tuzemsku máme na výběr hned několik společností, které službu zprostředkovávají. Jednotlivé obchody se liší spíš nabídkou služeb než sortimentu. Už od roku 2010 je možné nakupovat na webu potravinydomu.cz. V roce 2012 zavedl obchodní řetězec Tesco službu Potraviny on-line, kde si zákazníci mohou vybrat z dvaceti tisíc produktů, které běžně nakupují v klasickém supermarketu. Pak přibyl Rohlik.cz, jeho sortiment je sice o pár tisíc produktů "chudší", kromě běžně dostupných potravin ale disponuje také celou řadou farmářských produktů. V loni k výše jmenovaným přibyl ještě Košík.cz a také Kolonial.cz.
Kaufland chystá v domovském Německu spuštění online prodeje potravin od roku 2017, pak má následovat Polsko. Česko je zatím v nedohlednu.