Český olympijský tým zveřejnil z oficiální kolekce tričko a batoh, které budou v prodeji pro fanoušky. Koupit se budou dát také zimní čepice či ponožky. Z každého prodaného trička s nápisem Czech Republic půjde část na Olympijskou nadaci, jež pomáhá sportovat sociálně znevýhodněným dětem.
Firma, která české sportovce obléká dlouhodobě, poprvé navrhovala olympijskou kolekci v roce 2010 pro zimní hry ve Vancouveru a i letos se na jejím vývoji podíleli stejně jako do Pchjongčchangu 2018 sportovci Martin Doktor, Ondřej Synek, Tomáš Kraus a Kateřina Neumannová.
Olympijská kolekce bude čítat 20 000 kusů pro sportovce, pro fanoušky pak téměř 190 000 kusů. Olympijská kolekce bude vyrobena v limitovaném množství podobně jako na předchozích olympiádách a všichni doufají,, že u fanoušků vyvolá stejný zájem, jako u Raškovek či olympijských holínek do Londýna. Množství kolekce je ve srovnání s tou zimní o pár tisíců kusů vyšší, aby se dostalo na všechny fanoušky. Například v Pchjongčchangu se vyrobilo pro fanoušky 160 000 kusů oblečení z olympijské kolekce.
Na výrobě kolekce se aktivně podílel také trojnásobný olympijský medailista Ondřej Synek. Ten má na starosti funkční materiály, které budou v extrémních teplotách a vlhkosti v Tokiu obrovsky důležité. „Dostal jsem několik materiálů, které jsem testoval. Trénoval jsem v nich, spal, běhal, chodil do sauny, pak jsem je pral, sušil, a tak pořád dokola. Stopoval jsem si, za jak dlouho uschnou, jak dlouho vydrží bez zápachu a všechno možné. Můžu slíbit, že sportovci budou mít v Tokiu to nejlepší, co momentálně je k dispozici,“ uvedl Synek.