Na první pohled budou patrné změny u samotných aut. Vozy 2021 F1 budou mít zcela novou filozofii designu a nápadně nový vzhled. Zjednodušená přední křídla, větší zadní křídka, větší aerodynamiku podvozku, jednodušší zavěšení a 18palcové pneumatiky. Auta ale také budou schopna závodit "těsněji". Při jízdě ve "špinavém" vzduchu za jiným autem by mohl současný monopost ztratit více než 40% přítlaku. Ale s designem vozu 2021 klesá přibližně jen o 5-10%, s prouděním vzduchu přicházejícím z nových vozů čistějším i nasměrovaným výše, což dává jezdcům větší šanci předjíždět.
K zajímavějšímu závodění má také přispět regulace investic. Poprvé vůbec Formula 1 zavede omezení výdajů, aby byl sport spravedlivější a udržitelnější. Limit nákladů bude stanoven na 175 milionů USD za tým ročně a vztahuje se na vše, co pokrývá výkon na trati - ale vylučuje marketingové náklady, platy řidičů a tři nejlepší zaměstnance v každém týmu.
Stanovení hranice nákladů tak ukončí rostoucí mezeru ve výdajích mezi velkými výdaji stájemi a těmi, které mají méně zdrojů, což pak přináší velký rozdíl v jejich výkonu na trati.
Dalším novým pravidlem v F1, které má celou sérii zatraktivnit a zdramatizovat, je počet závodů. Od roku 2021 bych jich mělo být celkem 25 s tím, že se závodní víkend zkrátí ze čtyř dnů na tři. Otázkou ovšem zůstává, zda všechny plánované změny stáje schválí. Lze očekávat, že ty nejbohatší se nebudou chtít vzdát svého výsadního postavení v soutěži.