Odcházející rallový král ovšem může opustit svět rallye se vztyčenou hlavou. Má za sebou úspěchy a pocty, jakých se dostalo jen těm nejlegendárnějším vozům slavné sportovní divize. Stávající Peugeot 208R2 je totiž nejprodávanějším rallyovým speciálem v historii divize Peugeot Sport a bestsellerem na trhu ve své kategorii.
V České republice můžete na každé soutěži velkého mistráku spatřit asi desítku vozů 208R2, na Barumce i dvojnásobek, a to hlavně díky poháru Peugeot Rally Cup Czech Republic. Jezdci přihlášení do tohoto cupu si za své výkony mohou odnést zajímavé finanční odměny, což je v této disciplíně motoristického sportu zcela ojedinělá záležitost. Značka Peugeot tak podporuje talenty v rallye a usnadňuje jim cestu dál, na nejvyšší stupně vítězů i na světové závody.
Závodní speciál vychází vždy ze sériového modelu, což je také případ Peugeotu 208R2. Letos na jaře byla na ženevském autosalonu představena nová sériová „dvěstěosmička“, a tudíž uzrál čas na odhalení její závodní verze, tedy nového Peugeotu 208R2. Před několika dny se nový vůz poprvé vydal na francouzské silnice, čímž začala další klíčová etapa jeho života. Byl u toho i ředitel divize Peugeot Sport, Bruno Famin. Jak hodnotí první testy?
„Pracovali jsme měsíce a měsíce vývoji, v našich dílnách a v testovacích laboratořích, ale dnes přišel den „D“. Jsem nadšený, protože vše probíhá nesmírně hladce. Už jsem viděl hodně vozů na testech a málokdy se auto na první dobrou předvedlo tak jako toto. Testujeme už v rychlosti 150 km/h. Vlastně nejsem překvapený, že vše funguje tak dobře. Použili jsme to nejlepší z původního modelu. Nemusíme totiž zcela měnit recept, který nám přinesl v minulosti vítězství. Motor je ale zcela nový. Jedná se o tříválcový turbo motor PureTech 1.2, který nám zajistí značné navýšení výkonu.“
Tento motor využívá nejnovější technologii PureTech. Základem je mimořádně výkonný sériový motor, který inženýři divize Peugeot Sport vybavili pro závody větším turbodmychadlem, elektronickým řízením zdvihu a novou převodovkou. Vše je zabudováno do nové platformy CMP – společné pro vozy skupiny PSA segmentu B – nabízející nižší hmotnost a lepší dynamiku pro ještě lepší sportovní výkony.
Než jich ale nový Peugeot 208R2 bude schopen dosahovat, uplyne ještě dlouhá doba, jak říká Bruno Famin: „Před námi je ještě několik měsíců intenzivní práce. Cílem pro příští období bude získat během celé řady testovacích jízd co největší množství zkušeností a dat, a to na všechterénech a za všech podmínek, aby bylo možné stanovit a ověřit konečné technické specifikace vozu a být připraveni vyrazit do sezóny 2020. “