První díl seriálu Formule 2 v Bahrajnu znamenal i premiéru jezdců juniorky Sauberu v této kategorii závodů FIA. Pilot Ferrari Driver Academy Callum Ilott a vývojový řidič Alfa Romeo Racing Juan Manuel Correa na okruhu Shakir International zaplatili nováčkovskou daň se vším všudy.
Už kvalifikace dávala tušit, že v bahrajnském vedru nebudou mít na růžích ustláno. Ilott startoval z osmnáctého místa, jeho kolega byl jen o šest příček lepší. Sobotní závod tento předpoklad jenom naplnil, když se oba zpočátku dopouštěli drobných technických chyb a doplatili i na malé zkušenosti v práci s pneumatikami. Právě to je přitom v Bahrajnu alfou a omegou a rozhoduje o výsledku. Nakonec z toho tedy bylo jen 14., respektive 16. místo.
V nedělním sprintu to chvílemi vypadalo, že se blýská na lepší časy. Když už se zdálo, že Američan Correa zasáhne do boje o body, přišel karambol a musel do boxů na výměnu předního křídla. Což v podstatě znamenalo konec nadějí, a i když se Correa vrátil na trať, závod dokončil 18.
Jeho týmový parťák si nevedl o moc lépe. Přesto, že se chvíli pohyboval na bodované osmé pozici, v cíli z toho bylo pouze 16. místo. Ilott doplatil zejména na to, že na rozdíl od mnoha soupeřů nebyl v boxech a na opotřebených pneumatikách zkrátka neměl šanci.
Tým se nyní vrátí na svoji základnu na Žebráku, aby si uplynulý víkend vyhodnotil a pokud možno se lépe připravil na další závody. Ty se konají v ulicích Baku v Ázerbájdžánu od 26. do 28. dubna.
Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Pro nás to byl hodně těžký víkend. Ale jsem hrdý na úsilí, které jsme vynaložili, a myslím, že se jezdci hodně naučili. Máme před sebou dalších 22 závodů a věřím, že budeme konkurenceschopni. Teď musíme analyzovat data z Bahrajnu a udělat vše, co je v našich silách směrem k Baku. Do Ázerbajdžánu se moc těšíme.“