Příkladem motoristického sportu, který se bez sponzoringu neobejde, je rallye - jedna z nejpopulárnějších disciplín motorsportu u nás. Cena rallyového speciálu však často přesáhne milion korun, jde-li o dvoukolku. Cena čtyřkolky jde dokonce do několika milionů. A pořízením závodního stroje výdaje zdaleka nekončí! Každá soutěž si vyžádá statisíce na provoz vozu, palivo, pneumatiky, startovné, servis, pojištění a mnoho dalších položek. Finální účet za účast v soutěži se pak vyšplhá hodně vysoko. Aby ho závodníci pokryli, musí často obejít mnoho potenciálních sponzorů s cílem získat aspoň malý příspěvek. Začínající jezdci shání prostředky na závodění často horkotěžko. Někteří bohužel neuspějí a stává se, že se i talentovaný nadějný jezdec musí svého rallyového snu vzdát.
Naštěstí se ale stále najdou mecenáši ochotní talentům pomoci. Jedním z nejvýraznějších je značka Peugeot. Ve Francii podporuje mladé jezdce už tři desetiletí. Také v České republice Peugeot hraje v podpoře rallyových posádek významnou roli. Před několika dny tuto skutečnost připomněl Galavečer motoristického sportu. Na této prestižní akci pořádané Autoklubem ČR se vyhlašují osobnosti a mimořádné počiny v oblasti motorsportu. Jednou z udělovaných cen bylo ocenění za dlouholetou podporu mládeže. Získala ji právě značka Peugeot v ČR a převzal ji ředitel značky Marco Venturini. „Chceme podpořit mladé lidi, a naučit je vyhrávat. My v Peugeotu máme závodění v naší DNA,“ uvedl.
Chválou nešetřili ani účastníci letošního Mistrovství ČR v rally, například mistr dvoukolek a vítěz Peugeot Rally Cupu CZ 2018, Jan Talaš: „Velkým bonusem pro nás byly prize money. V poháru byla super parta. Moc za Peugeot cup všem děkuji. V příští sezóně bychom rádi zkusili nějaké závody v Evropě i obhájit vítězství v Peugeot cupu.”Spokojený byl i druhý v pořadí René Dohnal: „Konečně z toho závodění máme něco víc než jen pohár, a můžeme trochu podpořit budget na další závody. A co mám informace, tak by se v další sezóně měl počet účastníků zvýšit.“