Už první závod dal tušit, že Charouz Racing System je připraven velmi dobře. Švýcar Delétraz si dojel pro své nejlepší umístění sezóny, když zůstal jen kousek od pódia. A nebýt penalizace, kdo ví, kde by nakonec skončil Antonio Fuoco. To vše ale byla jen předzvěst věcí příštích. Přišla totiž sobota a obrovská radost českých fanoušků. Do historie opět velmi zasáhly penalizace, tentokrát ale hrály ve prospěch Charouz Racing System. Ale popořádku.
Pořadí startovního roštu sprintu Formule 2 již tradičně odpovídá obrácenému výsledku hlavního závodu, dle kterého osmý jezdec vyráží z pole position. Nikde jinde na světě to pochopitelně neznamená pro osmého předchozího závodu tak velkou výhodu, jako v úzkých ulicích Monaka. A tím byl letos Antonio Fuoco. Jistě, dvaadvacetiletý pilot si v pátek asi myslel na lepší umístění, za daných okolností ale bylo 8. místo v cíli to nejlepší, co se mu v ohledu na sobotu mohlo stát. Hned za Italem ovšem čekali na jeho sebemenší zaváhání vítěz sprintu z Barcelony Jack Aitken (ART), favorit Lando Norris (Carlin), vždy usměvavý Ind Arjun Maini (Trident), Charouzovo druhé horké želízko v ohni Monte Carla Louis Deletraz, bývalý jezdec F1 Roberto Methi (MP), outsider Sean Gelael (Prema) a páteční vítěz Artem Markelov v jeho zbrusu nové Dallaře týmu Russian Time.
[bomba]
Do 38 kol dlouhé honičky Monakem vyrazil junior Ferrari v Charouzově rudém voze dobře. Kritickou první zatáčkou St. Devote projel jako první, zatímco se za ním prodral Norris před Aitkena. Hůře dopadli Japonec Makino (Russian Time) a Ital Ghiotto (Campos), kteří doplatili na stále ještě nevyřešené vrtochy nového vozu F2 a nehnuli se z místa. Následující virtuální safety car dopřál Fuocovi několik minut oddechu. Českému týmu hrála do karet i skutečnost, že Aitken po prvním kole zajel do boxů a vzdal. Na třetí pozici se tedy posunul druhý vůz stáje Charouz s Delétrazem v kokpitu. Za Švýcarem se seřadili Maini, Markelov, Merhi a Němec Maxi Günther. Na ostré závodění si diváci museli počkat až do 10. kola - o prodloužení safety caru na trati se totiž postaral Gelael, když ve 4. kole havaroval u koupaliště.
Jaká to povedená sobota pro český motorsport: První triumf nového týmu Charouz ve Formuli 2, oba piloti na stupni vítězů na prvním a druhém místě. Jen tak dál, chlapci! Sponzoři týmu musí být určitě spokojeni, hlavně společnost FAST ČR, která „má pod sebou“ mimo jiné i značku Sencor. Šampionát pokračuje za měsíc v Le Castelletu.