Rallycrossové auto má relativně nízkou hmotnost, což v kombinaci se silným motorem – o výkonu hodně přes 500 koní – znamená obdivuhodnou rychlost. Trať je poměrně krátká a stejně tak i čas na dojetí do cíle. Vše je tedy otázkou několika vteřin, během kterých se soupeři vzájemně nijak nešetří. O střety mezi závodními stroji, při nichž lítají kusy nárazníků, přitom není nouze. Pro fanoušky je to opravdu vzrušující podívaná a není divu, že rallycross táhne čím dál tím víc diváků, ale nejen těch, přilákal také závodníky slavných jmen jako například Peter Solberg či Ken Block, a také automobilky, které zde chtějí posílit svoji sportovní image.
[bomba]
Jednou z nich je značka Peugeot. Ta letos oznámila, že se Mistrovství světa FIA v rallycrossu zúčastní jakožto tovární tým. Přitom vytáhla z rukávu hned čtyři esa: devítinásobného mistra světa v rallye Sébastiena Loeba, Timmyho a Kevina Hansenovi – členy nejúspěšnější rodinné dynastie v historii tohoto sportu – a zcela nový vůz Peugeot 208 WRX ve specifikaci pro rok 2018. Cíl oficiálního týmu Peugeot Total je jasný: ukořistit mistrovský titul pro jezdce i týmy a rozšířit tak jedinečnou historii úspěchů značky Peugeot v motorsportu.
Švédové Timmy a Kevin Hansenovi se narodili v závodnické rodině a celý jejich dosavadní krátký život prožili na rallycrossových tratích. Jejich potenciál je tedy veliký. Ovšem ani francouzský jezdec, nositel nejvíce titulů v motoristickém světě, Sébastien Loeb, není v této sportovní disciplíně žádným nováčkem. V loňském mistrovství se musel spokojit s bramborovou medailí, což tento rozený vítěz rozhodně nemůže nechat jen tak. Letos tedy udělá vše pro to, aby šampionát zakončil na bedně.
K tomu mu má pomoci nový Peugeot 208 WRX o výkonu 560 koní. Dostal vývojové prvky nejnovější generace, které mu mají zajistit větší sílu a lepší ovladatelnost.
Vůz je nejen rychlejší a lehčí, ale také se snáz řídí, poskytuje lepší odezvu a má větší točivý moment. Technici divize PEUGEOT SPORT pracovali intenzívně na aerodynamice, aby zlepšili výkonnost vozu. Ten bude mít od začátku sezony nové přítlačné křídlo a zadní nárazník. Po mechanické stránce bylo kromě vývojových modifikací na motoru také změněno předního zavěšení a tlumiče. Auto má větší kola a také rychlejší řazení a nový ochranný rám pro případ převrácení.
Výsledkem je vizuálně nápadný vyzyvatel navržený tak, aby budil pozornost a současně se silně podobal nejprodávanějšímu sériovému modelu značky - vozu 208, z něhož vychází.