Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) se v rámci předvolební kampaně pustil do exemplárního boje proti "šmejdům" mezi zahraničními dodavateli potravin do našich (také zahraničních) supermarketů. "Inu volby se kvapem blíží a je potřeba něčím viditelným zaujmout, aby si nás volič všimnul. Proč mu ale tři a půl roku, co působí ve funkci ministra, šizení našich zákazníků cizími prodejními řetězci a výrobci nevadilo?," ptá se Šarapatka. [bomba]
Že jsou potraviny i další spotřební zboží v Německu, Rakousku a jinde kvalitnější a přitom mnohdy levnější než u nás, je podle senátora známo již dávno. Ne nadarmo jezdí obyvatelé příhraničních oblastí i fajnšmekři z Prahy na nákupy ve velkém například do Drážďan. "Ať chceme nebo ne, ať s tím souhlasíme nebo ne, je to jako v Cimrmanově hře Afrika. Západní země a podnikatelé se ke střední Evropě chovají jako kdysi ke svým koloniím v Africe. Jejich vlády a Brusel nám poroučejí a vyhrožují, podnikatelé k nám vyvážejí nekvalitní zboží a vyvážejí levnou pracovní sílu. Tak jako dříve do Afriky vyváželi levné barevné látky, korálky a hřebíky, tak k nám dnes vozí třeba nekvalitní nebo přímo nejedlé rybí prsty a jogurty," poznamenal Šarapatka.
Otázkou ale podle Šarapatky zůstává, jak se proti tomuto komplotu zahraničních výrobců a prodejců bránit. Ministr Jurečka nám totiž určitě nepomůže, tvrdí senátor. "Tomu nejde o naše blaho, ale jen o hlasy voličů v nadcházejících volbách. Jakmile bude po volbách, zavře se nad jeho dnešní kampaní voda. Zbývá nám proto jenom jediné, a to bojkot nekvalitního nebo předraženého zboží! Musíme se bránit sami! Jakmile se proto dovíme o nějakém produktu, který je méně kvalitní než totožný třeba v Německu (dnes se to seznamy takových výrobků v novinách jen hemží), nekupujme ho. Buďme nároční a zásadoví. Jenom tak donutíme výrobce, a není vlastně rozhodující, zda české nebo cizí, aby se k nám začali konečně chovat jako k jejich váženým zákazníkům a drželi se konečně hesla ,náš zákazník, náš pán´," dodal Šarapatka.