Jeden z významných klientů Spořitelně dokonce napsal, že neví, proč s Jandou spolupracuje a že s ním nechce být spojován!
Think-tanku se podařilo přimět Českou spořitelnu, aby stáhla své reklamy z podle jejich určení dezinformačních webů. Mezi weby, na nichž by podle představ Evropských hodnot reklama být neměla, jsou i ParlamentníListy.cz, které o této kauze informují.
Tento názor však nesdílejí zdaleka všichni občané. Česká spořitelna tak musela čelit dotazu, proč tak ochotně přistupuje na omezování veřejné diskuse. Server má k dispozici několik e-mailů, které si vyměnili pracovníci České spořitelny s jedním nespokojeným klientem. Tomu se nelíbí, že mezi tzv. špatné weby byl think-tankem Evropské hodnoty zařazen i server ParlamentníListy.cz. Redakce identitu čtenáře zná, ale respektuje žádost, aby jeho jméno nezaznělo. Ať je tedy znám např. pod pseudonymem „pan Brod“.
Podle vlastních slov si pan Brod vždy vážil profesionální práce a služeb, které Česká spořitelna poskytuje. Stejně tak uznává, že banka může spolupracovat, s kým uzná za vhodné, a svou reklamu smí umísťovat, kde se jí zlíbí. Avšak pokud jde o think-tank Evropské hodnoty, spolupráci s ním považuje klient banky za aktivistickou a odporující apolitičnosti poskytovatelů bankovních služeb. Navíc s člověkem tak záhadným a s podivnou minulostí, jakým je Jakub Janda.
„Seznam tzv. dezinformačních či konspiračních webů byl vytvořen think-tankem Evropské hodnoty pod vedením pana Jakuba Jandy, který je pro mne naprosto nedůvěryhodnou a nepřijatelnou osobou a nechci být spojován se žádnou firmou, která TT Evropské hodnoty a pana Jandu podporuje,“ napsal pan Brod. [bomba]
Banka se prý seznámila se studií Masarykovy univerzity o činnosti údajných dezinformačních webů a rozhodla se z nich stáhnout on-line reklamu.
“S TT Evropské hodnoty nespolupracujeme na jiných projektech, ani jej žádným způsobem nepodporujeme. Je však pravdou, že to byli právě analytici tohoto think-tanku, kteří nás na poškozování našeho dobrého jména upozornili. Velmi by nás mrzelo, kdyby se naše snaha chránit dobré jméno České spořitelny setkala s nepochopením u významných klientů, ke kterým patříte a jejichž důvěry si velmi vážíme,“ napsala ředitelka komunikace.
Pokud by snad jméno České spořitelny padlo u Jakuba Jandy i někdy v budoucnu, pan Brod by byl nucen zvážit své setrvání u této banky. Sám sebe vnímá jako středového voliče a velmi si váží demokracie.
Klient Spořitelny navíc i sám poukázal také na minulost analytika Jakuba Jandy. „Dále bych Vás upozornil, že konkrétně pan Jakub Janda, zástupce ředitele TT EH, který se podílí na sestavování podobných seznamů, se v minulosti živil i jako gay pornoherec, což mi samozřejmě nevadí, to je jeho bytostné právo. Problém nastává, když tento člověk s malou erudicí a pochybným morálním kreditem kádruje ostatní lidi a média,“ doplnil pisatel.
Osoba Jandy je velkou neznámou a záhadou. Mnoho lidí, institucí ani politiků nechápe, kdo skutečně za Jandou stojí, kdo TT Evropské hodnoty opravdu financuje a kde Janda bere výsostné právo kádrovat společnosti, média, lidi i politiky. Včetně Miloše Zemana.