Doba pomalu (možná rychleji, než si myslíme a chceme...) směřuje k robotizaci i umělé inteligenci. To však podle Bartoška neznamená, že něco podobného máme dělat i z našich dětí. [bomba]
Ze židle zvedla politika informace z Havlíčkova Brodu: Děti leží a dívají se vzhůru na strop ve tvaru kopule. Speciální zařízení na něj promítá 3D obraz a kluci a děvčata nabírají nové vědomosti. Podobně jako v planetáriu by to v budoucnosti mohlo vypadat v ZŠ Nuselská. Škola chce pořídit takzvané sférické kino. "Hodně si od tohoto projektu slibujeme. Bylo prokázáno, že děti se v poloze vleže lépe učí, dokážou nabrat více vědomostí," obhajuje pro školu neobvyklou investici místostarostka města.
Bartošek si dal tu práci, a snažil se najít sebemenší zmínku o tom, jak se děti "v poloze vleže lépe učí a naberou více informací". A zjistil přesně to, co očekával! "Objektivní informace dokládající toto tvrzení NEEXISTUJÍ! Naopak existuje celá řada odborných, vědeckých prací a studií upozorňující na takzvanou digitální demenci. Dovolím si proto všem, kteří o něčem podobném uvažují, doporučit stejnojmennou knihu Manfreda Spitzera, vedoucího psychiatrické kliniky v Ulmu, Centra pro výzkum učení a neurologie a hostujícího profesora na Harvardu. Podobný experiment totiž nemůže skončit jinak, než, že škola či město najmou servírky, číšníky, lokaje..., kteří budou ležící studenty obcházet s míchanými drinky a natřásat jim polštářky pod hlavou," děsí se takové představy Bartošek.