Kdyby byla v České republice zavedena trestní a hmotná odpovědnost, sedělo by v českém žaláři hned několik politiků, je přesvědčen Leoš Prokeš. Zároveň připomenul, že nákup obrněných vozidel Pandur v hodnotě 20,8 miliardy korun schválila v roce 2006 vláda Jiřího Paroubka (tehdy ČSSD). Koncem roku 2007 kabinet Mirka Topolánka (ODS) od zakázky odstoupil kvůli porušení smluvních podmínek ze strany dodavatele - firmy Steyr. O půl roku později se ovšem rozhodlo o nové zakázce, kdy ČR koupila 107 transportérů za 14,4 miliardy korun. Jeden tedy vycházel na 134 milionů. [bomba]
"V pátek ráno havarovalo v Táboře hned pět obrněných vozidel Pandur. Podle prvotních informací vozidla nabourala do ženy, která před nimi prudce zabrzdila. Vycvičení vojáci by měli dostat metál za statečnost, jelikož to byl náraz jako hrom. Kolem jen lítaly třísky. Ano, třísky! Pandur, jak se ukázalo, je absolutně nepoužitelné vozidlo jak v boji, tak i v běžném provozu. Ostuda je to opravdu velká, ale jak bývá zvykem, zamete se pod koberec. Paní řidičku bych povýšil na taktického plukovníka armády, jelikož jedna žena v osobním vozidle přemohla vycvičené vojáky v dřevěných Pandurech na jedno zabrždění," poznamenal ironicky Prokeš.
Protože prý nebyl svědkem této nehody, neodvažuje si soudit, na čí straně je vina. "Paní řidičce a vojákům přeji brzké uzdravení. Uznejte ale sami, že by se celá věc měla důkladně prošetřit, i z hlediska bezpečnosti vojenské techniky, neboť se také může ukázat, že vojenská vozidla Pandur mají brzdy z lisovaného konopí a motory z Číny. Jediný , kdo by mohl mít radost, je ministr dopravy ŤUK Ťok, jelikož zvyšuje pokuty za dopravní nehody. Jako stranický kolega StB skupiny ANO 2011 byl měl současný ministr obrany Stropnický jít příkladem a zaplatit pokutu za nehodu pěti Pandurů 500 tisíc korun," dodal Prokeš.