Informaci o tom, že firma Skytoll požaduje, aby Kapsch nemohl vybírat mýto, přinesl elektronický magazín Dotyk. Pokud by ÚOHS Skytollu vyhověl, na českých dálnicích by se ze dne na den přestalo mýto vybírat a kamiony – české i zahraniční – by dálniční síť mohly využívat zcela zdarma. Stát by pak každý den přišel o 25 až 30 milionů korun.
Mnohamiliardovou veřejnou zakázku na zajištění provozu mýtného systému po roce 2016 ministerstvo dopravy na konci srpna zadalo firmě Kapsch bez jakékoliv soutěže. A to v rámci jednacího řízení bez uveřejnění. Za vším stojí rozhodnutí ministra dopravy Dana Ťoka. Ten krok obhajuje tím, že by hrozilo, že se mýto nebude smět vybírat vůbec, proto dostal Kapsch další šanci. [bomba]
Z důvěryhodných informací, kterými magazín Dotyk disponuje, vyplývá, že Skytoll ve svém návrhu odeslaném na ÚOHS napadá hned několik údajných nezákonností, kterých se ministerstvo řízené Danem Ťokem (ANO) mělo v minulých týdnech a měsících při výběru nového provozovatele mýtného systému dopustit.
Skytoll po brněnském úřadu žádá, aby zadavateli uložil zákaz plnění smlouvy. Zákaz by podle představ Skytollu měl začít platit okamžitě, tedy ode dne nabytí právní moci příslušného rozhodnutí ÚOHS.
Pokud by ale ÚOHS výše zmíněným způsobem nerozhodl, Skytoll ve svém podání ještě alternativně navrhuje, aby úřad zákaz plnění smlouvy uložil, ovšem účinnost tohoto zákazu na dobu nezbytně nutnou odložil. A to tak, aby se mohlo uskutečnit nové zadávací řízení. Podle navrhovatele na to musí Ťokovu ministerstvu stačit nejvýše šest měsíců.