Neschovávejme se z důvodu politické korektnosti, nabádá Míth. „Nechceme zákaz zahalování tváře na veřejnosti, chceme zákaz nikábů a burek jako symbolů radikální formy hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod jiných. Naše tvář je naše vizitka, identifikuje nás. Není možné, aby se běžně po veřejném prostoru pohybovali ,maskovaní´ lidé. To přece dříve dělávali jen bankovní lupiči. Je proto v pořádku, že s ohledem na bezpečnost a elementární komfort ve veřejném prostoru je zahalování tváře nepřípustné,“ poznamenal Míth.
Ale pozor! Opřením se o bezpečnost se podle něj vyhýbáme podstatě problému. „Tím problémem přece není zvýšený výskyt bankovních lupičů s punčochou přes hlavu. Tím problémem přece jsou symboly ultra islámu, burky a nikáby, který se velmi ,rád´ překlápí do radikální formy,“ konstatoval Míth.
Pokud se kvůli burkám a nikábům zakáže plošně zahalování tváře, pak to může dopadnout i takovou nefalšovanou Švejkovinou jako nedávno v Rakousku, kdy byli zadržen účastník maškarního plesu ve žraločí masce, reklamní marketér coby lego figurka nebo japonská turistka, co nastydla a vzala si lékařskou roušku, upozornil Míth. Pokud by prý šlo jen o bezpečnost, tak stačí, ať se maskovaný Mikuláš s čertem třeba ukáží a identifikují ochrance nákupního centra a pak ať jdou klidně dál. Nebo před pneuservisem nebude vadit maska Michelinského panáčka. Ale do banky pochopitelně takto nemůže.
„Řekněme narovinu – problémem je projev radikálního islámu jako takový prezentovaný burkou nebo nikábem! Jsou to jeho průvodní znaky a radikální islám je hnutí prokazatelně směřující k potlačení práv a svobod jiných. Stejně tak byl nacismus hnutí prokazatelně směřující k potlačení práv a svobod jiných, viz Norimberské zákony, viz praxe. A proto jsou symboly nacismu zakázané,“ řekl Míth.
Ke hnutím prokazatelně směřujícím k potlačení práv a svobod jiných je třeba přistupovat jedním metrem, prohlásil Míth s tím, že je proto třeba zakázat i bez ohledu na bezpečnost nošení burek a nikábů a dalších symbolů radikálního islámu. „Úplné zahalování žen na veřejnosti, to bylo a je to první, symbolické a viditelné vítězství radikálního islámu. A není to nezbytná součást víry! Vždyť i muslimské ministryně z Maroka, Tuniska nebo manželka Jordánského krále, přímého to potomka proroka Mohameda, chodí prostovlasé anebo mohou islámské ženy nosit hidžáb či čádor,“ uzavřel Míth.