Kritika České televize je podle mediálního analytika Petra Žantovského oprávněná. A nediví se, že se na ní podílí i ředitel TV Barrandov. "To, že pan Soukup je na obrazovce každý den a má tam asi pět formátů, nám může přijít úsměvné do okamžiku, než si uvědomíme, že je to jeho televize, kterou si platí a může si tam exhibovat od rána do večera jako pan Peterka na televizi Šlágr. A je potom na výběru publika, jestli se mu to líbí, nebo ne. Ale tím narážím na naprosto absurdní argumentaci Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která tvrdí ústy svého předsedy Krejčího, že vede s Barrandovem správní řízení o přestupku z důvodu – cituji – porušení zásad objektivity a vyváženosti,“ pozastavuje se mediální analytik. [bomba]
Tím má zřejmě být, že šéf TV Barrandov v pořadu ukazuje nějaké grafy, čísla, fotky politiků či reprezentantů České televize. „Ale i jiných firem. Rozdává si to na celé čáře s polovinou české společensko-kapitálové věrchušky. Nevím, jestli je to cílená společenská sebevražda Jaromíra Soukupa, nebo jestli jsou za tím ještě nějaké větší a vyšší zájmy, do nichž nevidím. Ale to je koneckonců vedlejší. Podstatné je, že se takto dostávají k veřejnosti informace. Nevidím nejmenší důvod, proč by měl pan Soukup jako majitel televize telefonovat do ČT paní Blinkové nebo někomu jinému z tiskového oddělení a říkat: ‚Paní Blinková, jestlipak víte o tom, že váš fond televizních poplatků se za poslední tři roky zmenšil ze čtyř miliard na dvě miliardy?‘ No a paní Blinková řekne: ‚To si musím zjistit, tyto informace k dispozici nemám, nejsem oprávněná je říkat.‘ Nějak se vymluví a nic z toho nebude,“ míní Petr Žantovský.
Diví se, že tomuto by se podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání mělo říkat vyváženost. „No já tomu říkám šaškárna a alibismus. Takže oceňuji pana Soukupa, že se k těmhle naprosto prázdným praktikám neuchyluje, protože by tím zabíjel svůj vlastní vysílací čas, který je tu a tam, jak nám vždy hezky oznámí, zapotřebí věnovat reklamnímu brejku. Televize Barrandov se stává určitým folklorem sama pro sebe a takovou užitečnou kanalizací, ne ve smyslu vulgárním, ale ve smyslu spíš psychologickém, jak kanalizují určité sociopsychické nebo psychosociální tendence ve společnosti. A Jaromír Soukup věru napomáhá tomuto očištění veřejnosti od těch pocitů obelhání, od pocitů zneužití, od pocitů okrádání, protože jsme okrádáni o tu veřejnou televizní daň – to je skutečnost,“ tvrdí mediální odborník.