Na moři, nedaleko od pláže v ukrajinské Oděse, se jednoho odpoledne objeví
loďka unášená vlnami. Dva plavci v ní objeví nahé tělo mladé ženy s uťatou
paží. V tentýž den na nábřeží Visly ve Varšavě policie nalezne v kufru opuštěného
auta useknutou ženskou paži a další dramatický nález učiní herci pražského
divadla, když v tašce přímo na scéně najdou další uťatou paži mladé ženy.
Tyto „nálezy“ svedou ke spolupráci tři policejní vyšetřovatele z České republiky,
Polska a Ukrajiny: Viktora (Karel Roden), Marii (Małgorzata Buczkowska)
a Serhije (Sergiej Strelnikow). Krvavý hlavolam je vede po stopách nepřehledných
podniků, nepoctivých právníků, zkorumpovaných politiků a brutálních
vražd.
„Princip slasti je seriál pro diváky, kteří rádi sledují příběhy s více ději. Líbí
se mi, že divák bude hádat, kdo je pachatelem a kam všechno povede, ale
definitivně nic neodhadne. Všechno v tomto příběhu se mění, děj vede různými směry,” říká Karel Roden vracející se po několika letech k české televizní
tvorbě. „Rozhodl jsem se pro Princip slasti, protože to je dobrý příběh
se zajímavými hrdiny. Svou roli v tom sehrálo i to, že jsem měl značnou část scén v angličtině, že jde o mezinárodní projekt. A Dariuszovi Jabłońskému jsem důvěřoval, i když jsme se předtím neznali. Je to sympatický člověk, umí a chce naslouchat, mluví s herci, diskutuje, přijímá jejich argumenty. A kromě toho to, co dělá, dělá se zápalem. Nenatáčel Princip slasti jako nějakou průměrnou seriálovou produkci, ale jako skutečný film,“ dodává Roden.