Vyšetřování kvůli podezřelému měření emisí čelí i skupina Peugeot Citroën (PSA). Automobilka Renault v minulých dnech vydala krátké tiskové prohlášení o tom, že informace o podvádění při emisních testech jsou zavádějící a Renault bude plně spolupracovat s oficiálními vyšetřovateli, aby to dokázal.
Jeden z francouzských úřadů začal prověřovat údajný možný podvod s emisemi a zjistil, že automobily značky Renault překračují dost výrazně emisní limity a pravděpodobně to nebude jen tak. Začalo vyšetřování. Ostatně razie u Renaultu byla už v lednu. [bomba]
Noviny jako Le Parisien, Le Figaro nebo německý Die Welt rozprostřely kauzu do trochu větší šíře. Píší, že například Renault Clio IV, který je schválený pro provoz pod emisními limity Euro 5, překračuje emise oxidů dusíku o 305 % a Renault Captur (Euro 6) dokonce o 377 %. Deník La Libération dokonce tvrdí, že takové praktiky se navíc poprvé objevily už před 25 lety.
Renault už minulý rok svolal při prvních podezřelých měřeních třetích stran do servisů své modely Espace a změnil jim software s tím, že objevil vadu na rozpětí teplotního rozpětí pro aktivaci systému odlučování emisí, a tak to chce dát do pořádku.
Úřad DGCCRF údajně cosi podezřelého měl objevit a podstoupil svá vyšetřování ohledně podvádění s emisemi u skupiny Peugeot Citroën (PSA) oficiálně vyšetřujícímu žalobci.
Koncern PSA se samozřejmě velmi diví, protože už dávno odmítl, že by jakékoli systémy obcházení emisních limitů do svých vozidel kdy instaloval a prokázaly to i testy nezávislého střediska IFPEN, které nic neobjevilo.
PSA mimo jiné poukazuje i na to, že jako první značka v Evropě dala k dispozici informace o skutečných spotřebách svých vozidel, které nejsou měřeny laboratorně, ale na skutečných vozidlech v silničním provozu. O těchto tabulkách jsme vás informovali nedávno ve zvláštním článku.