Ve španělské Valencii se běžně montují zmetky do aut. Dokonce je za to tento záškodník i placený! Jmenuje se Xabier Garciandia a k jeho úkolům patří doslova sabotovat chod závodu - Garciandia totiž tajně rozmisťuje po montážní lince nesprávné a vadné součástky.
A důvod? “Ford jako vůbec první výrobce automobilů nasadil do provozu technologii Vision System, která fotografuje a následně sleduje každou jednotlivou součástku pro všech 400 000 automobilů a 330 000 motorů, které se každoročně ve Valencii vyrobí,” říká zdroj z továrny. [bomba]
Tato činnost pomáhá ověřit, zda nový systém pracuje správně a zda je dosažena správná kvalita.
Výrobní závod ve Valencii přitom produkuje nejširší spektrum modelů ze všech evropských továren Fordu. Vznikají zde modely Kuga, Mondeo, Galaxy, S-Max, Transit Connect a Tourneo Connect – a rovněž se tu vyrábějí motory EcoBoost o objemech 2,0 a 2,3 litru.
V továrně Ford, kde nový vůz opustí výrobní linku každých 40 sekund, používají i další, v některých případech poměrně neobvyklé postupy řízení kvality, například oprašování karoserií pštrosím peřím před lakováním, kamerový systém identifikující vady laku či testování audio systému zaměřené na kvalitu zvuku při přehrávání přes Bluetooth.