Jde o ty vozy, které byly vybaveny softwarem, jenž umožňuje manipulovat s testy emisí. Počet aut, která mohla firma v celé Evropě svolat k opravám, se před rozhodnutím dostal na zhruba 5,6 milionu.
Volkswagen loni v září přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidu dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí souhlas KBA, jde o 8,5 milionu automobilů. [bomba]
Volkswagen už dříve uvedl, že majitelé aut budou o úpravách informováni individuálně a dostanou pozvánku k návštěvě autorizovaného servisu. V České republice začal podnik auta s naftovým motorem vybavená problematickým softwarem svolávat k úpravě v polovině května.
U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat jen v aktualizaci softwaru. U vozů s motorem o objemu 1,6 litru však budou nutné složitější úpravy, které právě německý úřad schválil. Volkswagen uvádí, že většinu z 8,5 milionu vozů v Evropě bude možné opravit ještě letos.