Jak uvedl generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller, potíže nastat mohou, ale vedení firmy nechce měnit politiku spolupráce s dodavateli. Volkswagen přitom již dříve oznámil, že přezkoumává svou strategii v oblasti nákupu součástek, aby se vyhnul podobným problémům ve výrobě, jaké zažil minulý měsíc. Firmy ES Automobilguss a Car Trim začátkem srpna přestaly Volkswagenu dodávat potřebné díly, což narušilo výrobu v několika továrnách automobilky.
Dodavatelé se s Volkswagenem 23. srpna dohodli na urovnání sporu a obnovení dodávek, přesný obsah dohody ale žádná ze stran nekomentovala. Podle některých informací mohl za tímto konfliktem stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. [bomba]
"Byl to ojedinělý případ, normálně máme s dodavateli velmi dobré vztahy," uvedl Müller. Dodal nicméně, že možnost dalších prodlev ve výrobě nemůže nikdy vyloučit.
Automobilka nemohla kvůli sporu s dodavateli vyrobit v plánovaném termínu zhruba 22 000 vozů Golf a Passat. Jeden z manažerů automobilky řekl, že bude trvat několik týdnů, než se podaří výpadek ve výrobě způsobený sporem s dodavateli dohnat.
Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, té se však spor s dodavateli nedotkl.