V současné době je po celé republice zhruba 400 dobíjecích stanic, což je pro rychlejší rozvoj elektromobility nedostatečné. Škoda se tak domnívá, že by stát měl podpořit rychlou výstavbu nových stanic v souladu s tím, jak výrobci aut začnou v dohledné době uvádět na trh jedno elektrické auto za druhým.
Sama Škoda chce do roku 2022 uvést na trh hned deset elektrických modelů aut a není samozřejmě zdaleka sama. Faktem ovšem je, že značka Škoda patří k dlouhodobě k nejprodávanějších na našem trhu a lze předpokládat, že tomu tam bude i v budoucnu u elektromobilů. Automobilka varuje, že za deset let by tak v Čechách mohlo chybět až neuvěřitelých 20 tisíc dobíjecích stanic.
Stát chce ale podporovat i vodíkové pohony. Jsou automobilky, které upřednostňují právě vodíkový pohon před tím elektrickým a faktem je, že takové auto "natankujete" za stejnou dobu, jako to benzínové. Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček řekl, že hodlá rozvoj vodíkového pohonu v dopravě podporovat. Ministerstvo už loni mělo plán, že by do roku 2023 mohlo v Česku vzniknout šest až osm vodíkových čerpacích stanic. Sériové vozy na vodík totiž už nabízí například automobilky Toyota, Hyundai nebo Honda.