V souvislosti s předregistracemi nových vozidel, které byly provedeny kvůli zavádění nové metodiky měření emisních limitů WLTP, byl počet nových registrací v létě 2018 totiž neobvykle vysoký. Od září 2018 však došlo k nečekaně výraznému snížení, které se projevovalo po celý zbytek roku 2018 a také v prvním čtvrtletí letošního roku. Tyto jevy tak nejvíce ovlivňují srovnání mezi roky 2018 a 2019.
SUV mají v prodejích nových vozů podíl 32 procent, následuje je nižší střední třída malé vozy s necelými 16 procenty. Dovoz ojetých osobních aut se naopak zvýšil o půl procenta, ale průměrné stáří dovážených aut je 10,3 roku. Navíc auta starší, než deset let, se na prodejích podílejí více, jak padesáti procenty.
Svaz dovozců automobilů rovněz ve své tiskové zprávě uvedl, že nejprodávanější značkou je stále Škoda, následuje Volkswagen a Hyundai. O další příčky se pak dělí Dacia, Peugeot, Toyota, renault, Kia, Ford a Citroën.