Jak je to tedy u vás v autoškole?
My jsme poplatky, které klient musí platit za případné nesložení zkoušek, částečně přenesli na učitele. Ti mají přeci zodpovědnost, jejich prací je žáka kvalitně připravit. Takže za první opravnou zkoušku, tedy čtyři hodiny kondičních jízd navíc, ani za případné opakování testů, žák nedoplácí. V jiných autoškolách se tyto poplatky pohybují mezi 500 Kč – 1000 Kč. Až za druhou opravnou zkoušku máme stanovený poplatek ve výši 1000 Kč s tím, že je v této ceně zpětně zahrnut poplatek 500 Kč za první opravu. Jedná se o takového prvního “strašáka”. Za třetí opravnou zkoušku se pak platí další poplatek ve výši 500 Kč. Po shrnutí jsou klienti v naší autoškole stále na úrovni běžné ceny. U některých jiných autoškol však najednou počítáte a dojdete ke zjištění, že jste dohromady zaplatili 16000 Kč.
Proč autoškoly nenabízí zkoušky na vozech z automatickou převodovkou?
Tak to úplně není. Ony je nabízejí, ale kurz je drahý a to možná proto, aby klienty odradily. Už dávno neplatí ani staré otřepané kliše, že automaty jsou poruchové. Naopak, stále více domácností si auto s automatickou převodovkou pořídí. Autoškoly se však mohou snažit klientům vnutit kurz na manuálu, protože ovládání je pro klienta samozřejmě složitější a autoškola tak může vydělat více peněz. Dalším důvodem může být I to, že vozy s automatickou převodovkou z uvedených důvodů stojí a jsou nevyužity investice do nich jsou dražší a rovněž se hůře předávají.My jsme se rozhodli “jít s dobou”. Chceme dát lidem možnost složit zkoušky na automatu, pak si případně dodělat "rozdílovky" a nakonec mu zařídit půjčení auta za opravdu nízkou cenu.
[bomba]
Počkejte, jak to myslíte? Jakože si u vás žák udělá řidičák, který je na zvládnutí snažší a ještě bude mít možnost půjčit si od vás vůz s automatickou převodovkou do začátku na vyježdění?
Přesně tak. Klient musí řešit, jestli si koupí nějaký vrak, protože automat mu doma nepůjčí. Jednou z možností je u nás složit zkoušky přímo na automat, což doma budou jistě kvitovat, ale aby nemusel řešit půjčování auta, zařídí si půjčení přímo u nás. Vzhledem k tomu, že spolupracujeme s projektem Auto za stovku, auto půjčíme za 130 Kč na den. Auto bude mít plnohodnotně k dispozici, třeba si ho od něj nakonec půjčí i někdo doma nebo kamarádi. Od začátku tak člověk jezdí v automatu, v bezpečném voze. Nemusí si hned po získání řidičského oprávnění kupovat vlastní auto za pár desítek tisíc a být neustále v servisu kvůli opravám. Lze těžko předpokládat, že si hned každý po autoškole může koupit nový vůz.
Proč bych ale měl dělat zkoušky na automatu? Jasně, je to jednodušší, ale pak přeci neumím s manuálem...
Jistě, ale i to má samozřejmě řešení. V první řadě, když se učíte na automatu, můžete být daleko více v klidu, nestresovat se, jestli správně slyšíte motor apod. 80 % pozornosti můžete věnovat okolí a provozu a jen 20 % autu jako takovému. Uklidníte se, zjistíte, že řízení není takový stres, jak jste si mysleli. No, a když úspěšně složíte zkoušky, za dotovanou částku si můžete udělat rozdílové zkoušky.
To je co?
Nabízíme, že do půl roku po složení zkoušky s automatem, kdy se vyjezdíte a zvyknete si na provoz a chování v silničním provozu, můžete dodělat zkoušky i na manuál. Výhodou je, že při těchto zkouškách absolvujete pouze jízdy, jsou již bez testů a samozřejmě, pokud je neuděláte, zůstává vám možnost řídit automat, což už vám nikdo nesebere.
Jak budete tento projekt propagovat?
Nechte se překvapit, ale chystáme hodně zajímavou propagaci. V současné době ladíme smlouvy s partnery a hledáme „Tvář celého projektu“. Účast na spolupráci přislíbily takové společnosti jako Hyundai, Aura, Broders, Tuber, UCL, Exclusive cars, Redemptor, Sencor nebo Uniqa.